WELCOME TO T5CREW-SHARING IS GOOD

Dear visitor, you have not login.We recommend you to be registered and login.Be a T5 member now..just click register button....
If you forgot your password,Just Send PM to Admin this forum

IF YOU HAVE PROBLEM
EMEL ADMIN: amirz_69@yahoo.com



 
HomePortalSearchRegisterLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Latest topics
» Brothers in Arms: Earned in Blood [Rip]
21st December 2011, 3:04 pm by amirz69

» The Suffering [Rip]
21st December 2011, 3:02 pm by amirz69

» Call of Duty: Modern Warfare 3 (Repack)
20th December 2011, 12:44 pm by amirz69

» Bully: Scholarship Edition (Repack)
20th December 2011, 12:42 pm by amirz69

» Assassin's Creed: Revelations (Repack)
20th December 2011, 12:41 pm by amirz69

» Battle: Los Angeles -SKIDROW
20th December 2011, 12:39 pm by amirz69

» The Secret Order: New Horizon
20th December 2011, 12:37 pm by amirz69

» Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory [Rip]
20th December 2011, 12:35 pm by amirz69

» Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent [Rip]
20th December 2011, 12:33 pm by amirz69

» Super Bikes Riding Challenge
20th December 2011, 12:30 pm by amirz69

Top posters
amirz69 (1336)
 
salman (286)
 
phantom (86)
 
akhtar (81)
 
fire lord (55)
 
pizol96 (45)
 
hitaci96 (43)
 
duwax (35)
 
asyraf t5 (33)
 
mikhailaiman (26)
 
Statistics
We have 304 registered users
The newest registered user is hafizkhan89

Our users have posted a total of 2056 messages in 1239 subjects
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 58 on 8th January 2016, 11:24 pm
CHATBOX
Live Traffic Map

Share | 
 

 Wanita bertudung VS Freehair = Aurat

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
pizol96
user
user


Posts : 45
Points : 121
Join date : 01/04/2010
Age : 20
Location : kualaterengganu

PostSubject: Wanita bertudung VS Freehair = Aurat   9th December 2010, 12:39 pm

Mungkin ramai yg mengangap isu ini merupakan isu rapuk yg agak remeh yg tidak perlu di bangkitkan. Akan tetapi dri sudut pandangan 270 darjah celcius aku melihat isu ini merupakan isu yg sangat penting memandangkan ianya berkaitan dengan diri sesorang dan agama.

Bagi lelaki mana satu pilihan anda…wanita bertudung @ freehair??
Mungkin kita selalu dengar ayat-ayat seperti ini =>

1. Ala lau bertudung pun belum tentu baik lg
2. Sapa cakap pmpn bertudung lg baik dr pmpn freehair?skrg ni rmi pmpn freehair yg lg baik dari bertudung
3. Pakai je tudung tp perangai belum tentu lg baik xyah pkai wat malu je
4. Aku pakai ke tak bukannya de kaitan ngn spe2 pun
5. Rilex la skrg dunia da maju. Kita perlu ikut arus dunia
6. Eh suka hati aku la nak pakai ke tak..yg kau sibuk tu apasal.
7. Eleh pki je tudung tp baju ketat gak baik xyah pkai
8. ….Dan bnyk lagi ayat-ayat yg biasa kita dgr…..

Persoalannya disini buknalah sape baik or jahat. Masalah utama ialah agama yakni aurat. Bayangkan setiap saat setiap detik dosa yg kita dapat akibat mendedahkan aurat. Ianya seperti pelaburan ber-interest sepanjang hayat.
Bayangkan setiap saat kita mendedahkan rambut kita kepada umum Allah charge-kan 1sen dosa setiap minit

1min = 1sen, 60min = 60sen, 24jam = RM14.40, 7hari = Rm100.80, sebulan = Rm403.20, setahun = Rm4838.20

Setahun dosa kita ibarat berharga Rm4838.20 itukan jika tuhan chargekn 1sen tuk 1min. Baynagkan betapa bnyknya nilai dosa kita hanya untuk satu dosa. Itu belum lg di tambahkan dengan dosa-dosa yang lain. Pengiraan di atas hanyalah contoh semata-mata dan ianya tiada kaitan dengan apa-apa pun.
Memanglah sekarang ini ramai org pmpuan yg freehair yg berperangai elok dan baik tp soal hati ini adalah antara dia dgn Allah tetapi apabila ia mendedahkan aurat ianya antara manusia dgn manusia. Kerana org sekeliling akn terkena effectnya dri perbuatan yg dilakukannya.
Pernahkah anda mengira pahala dan dosa yg anda lakukan setiap hari? Dosa yang kita lakukan setiap hari ckup banyk tetapi pahala hanya harapkan solat lima waktu shaja. Jika solat tidak cukup?

Coretan ini bukanlah untuk mengata sesiapa tetapi hanyalah sekadar mengingati antara satu sama lain dan bersama-sama lah kita cuba untuk menjadi insan yg hebat dari pandangan dunia dan juga pndangan akhirat

Back to top Go down
View user profile
 
Wanita bertudung VS Freehair = Aurat
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: T5REVOLTZ KOMUNITI :: Tazkirah-
Jump to: